2024 március 28-ától kezdődően egy új jogszabály-módosítás kerül bevezetésre, amely előírja, hogy a webáruházak üzemeltetőinek integrálniuk kell az MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatást weboldalaikon, lehetővé téve ezzel a vásárlóik számára, hogy az egyetemes postai szolgáltatót válasszák ki csomagjaik kézbesítésére.

Ez a változás a 335/2012. (XII. 4.) Kormányrendelet kiegészítéseként jelenik meg, amely részletesen szabályozza a postai szolgáltatások nyújtását, a hivatalos dokumentumok postai kezelését, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeit és azokat a tételeket, amelyek kizártak vagy csak feltételesen szállíthatóak postai úton. A jogszabály új elemeként a 3/A. § szakasz kerül bevezetésre, amely kimondja:

„A fogyasztó és a vállalkozás közötti távollevők közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján értékesített áruk kézbesítése céljából, a kereskedelmi célú internetes honlapok üzemeltetőinek lehetővé kell tenniük weboldalaikon keresztül, hogy a vásárlók igénybe vehessék az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat, amennyiben az általános szerződési feltételek lehetővé teszik az adott áru kézbesítését.”

Ez azt jelenti, hogy minden, a fogyasztóknak online értékesítést végző webáruház köteles lehetőséget biztosítani az egyetemes postai szolgáltató szolgáltatásainak igénybevételére.

Az új rendelkezésekkel kapcsolatos további részletekről és azok gyakorlati implementációjáról folyamatosan tájékoztatást nyújtunk. Az új jogszabály hatálybalépésével kapcsolatos lépések és követelmények megértése kulcsfontosságú minden webáruház számára, hogy biztosítani tudják az új elvárásoknak való megfelelést.